Degree
|
Postgraduate, Organizational Management Department, Synergy University |
---|---|
E-mail
|
smirnovk20@yandex.ru |
Location
|
Moscow, Russia |
Articles
|
The Role of Digital Products in the Development of the Domestic Retail EntrepreneurshipThe relevance of the research topic is due to the decline in the retail market, the development of digitalization of the economy and the steadily growing e-commerce market in Russia, which confirms the need to introduce digital products in retail. The purpose of the article is to determine the role of digital products in the development of Russian retail trade. Achieving the goal is determined by solving the following tasks: develop a classification system for digital products, prepare an analysis of the categories of digital products in retail, present the author’s definition of a digital product. The study analyzes industry development trends in the medium term. An important aspect of the study is the analysis of digital products necessary for integration into retail, based on the developed classification taking into account industry trends. The scientific novelty of the work lies in the development of: the author’s definition of a digital product, in the classification system of digital products, which contributes to the understanding of the role of digital products in modern retail trade and represents the theoretical value of the study. Consequently, determine the need for conducting further research aimed at enhancing the effectiveness of product management in real market conditions. Read more... В поиске эффективного решения управления инфляциейИнфляция представляет собой серьезную проблему для экономики России. В результате исследования автор приходит к выводу, что в текущих обстоятельствах достижение низких темпов роста цен установлением и поддержанием сверхвысокой ключевой ставки не представляется возможным, так как помимо некоторого влияния на спрос она сильно сдерживает возможности увеличения товарного предложения по требуемым корпоративными и розничными покупателями качеству и объему. Нехватка такого предложения и является реальной причиной инфляции. В статье обосновывается необходимость приведения ключевой ставки к уровню реальной инфляции. Предлагается экономически мотивировать коммерческие банки ужесточать потребительское и развивать корпоративное кредитование через макропруденциальное регулирование их деятельности, устанавливая более высокие требования по потребительским ссудам и более поощрительные условия по займам тем производителям средств производства и потребительских товаров, которые по соотношению «цена – качество» могут конкурировать с соответствующим импортом. В результате физические лица будут мотивироваться к более осознанному и финансово обоснованному потреблению, а та часть российской промышленности, которая способна производить конкурентные продукты и поставлять их на внутренний рынок, получит мощную кредитную поддержку, которая абсолютно необходима для содействия структурной перестройке экономики. При этом не предлагается изменять систему оценки кредитных рисков коммерческих банков. Read more... |